Hoe ziet een bezoeker jouw bedrijf?

Hoeveel MKB-bedrijven kijken écht door de ogen van hun bezoeker naar hun organisatie? Vaak zijn bedrijven vooral naar binnen gericht. Je bent gewend geraakt aan je omgeving. De focus ligt vooral bij de dagelijkse knelpunten: productie en efficiëntie. Jammer, want dan krijgen onderwerpen die daar niet direct aan bijdragen te weinig aandacht. Herkenbaar? Uit eigen ervaring weet ik: dit gebeurt vaker dan je denkt.

Maar stel jezelf eens de vraag: Hoe ervaart een bezoeker mijn bedrijf?

De eerste indruk
Ben je goed vindbaar? Hoe kom ik aan bij jouw bedrijf? Past de eerste indruk bij het imago wat je nastreeft. Is de bewegwijzering duidelijk? Waar kan ik parkeren? En is de ingang goed te vinden? Of staat jouw auto op de beste plek bij de entree?

Het ontvangstmoment
Word ik begroet door een vriendelijk gezicht? Of moet ik wachten tot iemand tijd voor me heeft?

De omgeving
Is de receptie opgeruimd en representatief? Of lijkt het alsof je daar nooit tijd voor maakt?

De showroom
Kun je volledige aandacht aan de klant besteden? Of leiden de ruimte, de rommel en de passanten telkens af van het gesprek?

Deze ogenschijnlijk kleine details vormen de eerste indruk van jouw bedrijf. Ze bepalen of een bezoeker zich welkom voelt en serieus genomen wordt. Neem eens de tijd om kritisch te kijken door de ogen van je klant. De inzichten kunnen verrassend én waardevol zijn.

Advies
Wil je een frisse, objectieve blik op hoe jouw bedrijf bezoekers verwelkomt? We bieden je graag een concreet advies, compleet met foto’s en verbeterpunten. Plan gerust een afspraak met ons in!